Karolína Koukolová: Nikdy lidem nelžu.

Karolína Koukolová - maminka dvou roztomilých dítek - Emmy (brzy 3 roky) a Elliota (5 měsíců).

Čistý a dokonalý profil @karolina_koukolova je důvod, díky kterému ji na sociální sítí instagram sleduje více než 15 tisíc sledujících.

Poprosili jsme Karolínu, jestli by nám neodpověděla na pár otázek týkající se jejího pohledu na spolupráce, jakou práci to obnáší, ale i na její zkušenost s instagramem jako takovým.

influencer_karolina_koukolova
 zdroj: instagram Karolíny Koukolové

Karolíno, můžu se Vás zeptat, z jakých pohnutek jste si instagram založila?

Začněme od začátku :) . Psal se rok 2009 a já začala být aktivní na YouTube. Spolu s kamarádkou jsme natáčely hudební videa, později videa o vaření, videa o módě, v podstatě vše, co nás napadlo. Dodnes semtam něco natočíme. Instagram byl trend, měli ho "všichni", tak jsemho musela mít i já. Nebyla jsem aktivní, neměla jsem žádné plány, věnovala jsem se videím na YouTube a tak to ještě dlouho po založení profilu na instagramu zůstalo. 

Na instagramu se pohybujete od roku 2014, takže se dá říci, že jste takový instagramový matador. Byla jste v té první vlně lidí, kteří s tím začínali v Čechách. Jaké byly přímo Vaše začátky?

Jak už jsem psala výše, profil jsem sice měla, ale spíše na sledování ostatních :D . Za začátek svého působení na instagramu považuji rok 2018, kdy se narodila Emma. 

rozhovor_s_influencerem_1
 zdroj: instagram Karolíny Koukolové

Kdy nastal bod zlomu a začaly Vám chodit nabídky na spolupráce?

První nabídka mi přišla, když byla Emma mimčo, měla jsem okolo 3 tisíc sledujících.

A o jakou spolupráci se jednalo? Pamatujete si na ni?

Na to si bohužel pamatuji. Šlo o lahvičky pro mimča. Sama jsem v té době byla ovlivněná reklamou a věřila, že jsou to ty nejlepší láhve na světě. Postupem času jsem ale zjistila, že tomu tak vůbec není a to celé je opravdu jen marketing. Hodně brzy jsem od toho dala ruce pryč. Ráda vzpomínám, na svou druhou spolupráci, která trvá dodnes. Jde o firmu Hami (Nutricia). Celé to začalo tak přirozeně. Vyhrála jsem hned tři fotosoutěže za sebou a to nás tak nějak spojilo :). Nešlo o žádný náhodně zaslaný email, ale o vzájemnou spokojenost.

Dnes jste velmi žádaným influencerem, kterého značky rády oslovují pro spolupráci. Když člověk vidí způsob, jak k propagaci přistupujete, tak se není čemu divit. Mě by zajímalo, podle jakého kritéria si nabídky pro spolupráce vybíráte Vy?

Když se řekne "žádaný influencer", vybavím si Andulu, která svým vlivem pravidelně shazuje e-shopy :D Říkejme tomu mikroinfluencer :D Vybírám si kvalitu. Tím nemyslím jen kvalitu daného produktu, ale i e-shopu. Třeba jako ten váš. Ověřené firmy, co nepřeprodávají padělky z Aliexpressu apod. Daná věc musí "sedět" na můj profil. Musím to být já. Být spokojená, nelhat. Nikdy lidem nelžu. To je strašně důležitá věc. V poslední době už si držím spíše dlouhodobé spolupráce a většinu nabídek odmítám. Hlavním kritériem je tedy moje spokojenost. 

karolina_koukolova
 zdroj: instagram Karolíny Koukolové

Co vše se skrývá za tím kouzelným spojením “být influencer”? Kolik práce je za tím vším?

Práce je to hodně, ale tím, že člověk "pracuje" tak nějak nonstop, mi to ani nepřijde. Baví mě to.Nesnáším, když někdo řekne "nojo, tak ty to máš zadarmo a ještě ti za to zaplatí"... spousta lidí vidí jen tohle. To, že člověk musí mít nápad, jít a nafotit posty, natočit stories, sepsat texty, držet lhůty, následně udělat výstupy pro firmu... obětuje částečně své soukromí... a tohle všechno se dvouma dětma, tak ono to až tak "eazy" není :D

Vaše fotky jsou známé tím, že jsou po designové stránce dokonalé. Plánujete si, jakou fotku kdy přidáte nebo ”postujete” dle nálady? A jak dlouho Vám zabere celý proces přidání jednoho příspěvku? Berme to z hlediska nějakého aranžmá až po grafickou úpravu fotky.

Ouu díky :) . Většinou postuji podle nálady, ale některé reklamní posty mají předem určená data pro uveřejnění, například, když jde o nějakou slevovou akci.Co se týče tvorby postu, to je opravdu hodně individuální. Většina mých fotek jsou momentky. Naaranžované fotky nerada fotím. Mám třeba představu, co na fotce chci mít, a prostě fotím. Co se týče grafické úpravy, tak ta trvá asi 15 vteřin :D . Fotky v podstatě neupravuji, jen barvy :) . Abych to shrnula, některý post 10 minut, jiný klidně hodinu.

Změnil se podle Vás instagram od dob, kdy jste začínala?

Ano změnil. Profily jsou plné soutěží, lidé se účastní všelijakých "follow" akcí, lajky nakupují ve velkém a influencer je každý uživatel, co má víc jak 1000 sledujících :D . Berte s nadsázkou. Realita se taky hledá hodně těžko. 

instagram_influencer
 zdroj: instagram Karolíny Koukolové

Je něco, nějaká věc, která Vás na instagramu upřímně rozčiluje? Ať už z hlediska instagramu jako platformy, ale i co se týče uživatelů.

Bohužel ano. Uvítala bych českou podporu, která by řešila problémy. To co tam je, je k ničemu. Uživatelé? Semtam nevyžádané rady, které nejsou na místě, ponaučování... takhle z hlavy nevím, nevzpomenu si na konkrétní příklad, ale občas nějaký ten konflikt vzejde :D Ocenila bych také větší aktivitu některých uživatelů :D . Třeba můj muž. Na Instagram vleze jednou za týden, nahází mi srdíčka k fotkám, pokud si teda zrovna vzpomene, že tam mám účet a řekne "jsem to dohnal" :D

Nedávno ale začal Váš manžel být na instagramu aktivní a pojal ho jako blog o vaření - @lojuv_food_blogysek. Neměli jste někdy rozepři kvůli tomu, do jaké míry chcete rodinu prezentovat na sociálních sítích? Nenastalo někdy takové to “tohle na ten instagram nedávej!”? :)

Manžel a instagram. Kde začít? :D Kdo ho zná ví, že tohle ani nejde dohromady. On není typ člověka, co by měl potřebu něco fotit, sdílet, veřejně se prezentovat... Ale! Má světlé chvilky :D . A přesně v tenhle moment vznikl jeho blog. Druhý den ho chtěl samozřejmě rušit, klasika, ale to už o něm věděl i šéf v práci :D :D. Je to sranda, což jde znát už z názvu. "Tohle na instagram nedávej" slyším denně. Máme nastavené hranice, co na instagram dát a co už ne. To se týká jak rodinných příslušníků, tak prostor, které sdílíme. 

 ♥