Celá naše "Malý Lojzo" rodina Vám přeje všechno nejlepší do Nového roku!

Adéla Pöschl: Představovala jsem si to jako Hurvínek válku

rozhovor_s_influenceremAdéla Pöschl s dcerkou Miou, zdroj: instagram Adély Pöschl

Adéla Pöschl - maminka malé cácorky Mii (2,5 roku), make up lover a influencerka, kterou sleduje na jejím instagramu @adelaposchl 9 tisíc followerů. Na svém profilu Adéla dovoluje nahlédnout svým sledujícím do každodenního života její rodiny, sdílí s nimi své radosti i strasti a nebojí se být upřímná, což je na této platformě v poslední době velké osvěžení. 

Požádali jsme Adélu, jestli by si na nás nenašla čas a neposkytla nám rozhovor ohledně jejího instagramového úspěchu, poradila našim čtenářům, jakou cestou se vydat, pokud chcete na instagramu uspět a čemu se naopak vyvarovat. 


Adél, začneme takovou klasickou otázkou, bez které to ale nejde a to - proč sis založila účet na instagramu? 

Instagram mám už dlouho, ale dřív jsem používala jiný účet. Když jsem otěhotněla, řekla jsem si, že začíná nová etapa mého života, kterou jsem chtěla sdílet a založila jsem si účet, pod kterým mě znáte. Instagram používám, protože mě dokáže inspirovat, naučit a pobavit. 

Jaká jsi měla od instagramu ze začátku očekávání? 

Představovala jsem si to jako Hurvínek válku, ale neočekávala jsem, že se z mého instagramu stane účet, který by mohl lidi inspirovat nebo pobavit. Přidávala jsem si fotky pro zábavu a protože mi chyběl sociální kontakt potom, co se malá narodila a my se odstěhovali do města, kde jsme nikoho neznali.

influenceri_rozhovorDcerka Mia, zdroj: instagram Adély Pöschl

Tvůj úplně první příspěvěk je z února 2018. Dosáhla jsi vysokého počtu sledujících za poměrně krátkou dobu. Jaké vůbec byly tvoje začátky?

Neměla jsem v plánu stát se influencerem ani se tak nevnímám. Jsem malá ryba ve velkém rybníku a za influencera bych označila lidi s úplně jinými čísly. Dělala jsem jen to, co mě bavilo a lidi to bavilo se mnou, za což jsem fakt vděčná.
Pokud se mám vyjádřit k tomu, že jsem dosáhlavelkého‘‘ počtu sledujících za poměrně krátkou dobu tak si myslím, že sledující vycítí, za jakým účelem vedete svůj instagram. Sledující cítí, zda vám jde jen o to získat něco zadarmo nebo vás to baví a naplňuje. Bohužel, teď je na instagramu tolik falešných profilů, že to zastíní ty, kteří by si zasloužili růst a dělají to srdcem. Oceňuji všechny, kteří pořád nepodlehli instagramovým skupinkám a nakupováním sledujících.

Při jakém počtu sledujících ti začaly chodit nabídky ke spolupráci? 

První spolupráce přišla, když jsem měla okolo 3 tisíc sledujících, ale je to individuální. Znám holky, co mají krásné profily a dostaly spolupráce i dřív. 

Jaká byla tvá první spolupráci? Pamatuješ si na ni?

Moje první spolupráce byla s plenkami. Napsala jsem první, chtěla jsem to zkusit a rozhodně si nemyslím, že je to ostuda. Jednalo se o dlouhodobou spolupráci, která fungovala na jedničku s hvězdičkou. Pokud víte, že máte firmě co nabídnout, tak proč na sebe neupozornit? MAMABLOGEREK je plno a pokud svoji práci odvádíte dobře, odměňte se za to.

instagram_influencer_rozhovorAdéla Pöschl, zdroj: instagram Adély Pöschl

Jak to máš se spoluprácemi dnes? Podle čeho si spolupráce vybíráš a máš třeba nějaký limit pro to, kolik nabídek ke spolupráci přijmeš?

Abych byla upřímná v poslední době mi přijde, že ani není z čeho vybírat. Nevím, jestli je to dobou, ale spoluprací teď moc nechodí. Než nějakou spolupráci přijmu, koukám na to, jestli je to pro mě užitečné, hodí se mi to do mého konceptu a jestli se to bude líbit mým sledujícím. Pak samozřejmě i na ostatní faktory, jako jsou podmínky spolupráce, apod.. Nepřijímám spolupráce, kterými je Instagram přehlcený, protože si myslím, že to lidi spíš štve, než inspiruje. Limit jsem si zatím nestanovila, ale občas jsem si musela rozplánovat měsíc tak, abych své sledující nezahltila spoluprácemi. 

Ve svých výběrech na instagramu máš tipy, jaké používat programy pro úpravu fotek. Mě by zajímalo, jak dlouho ti trvá celý proces přidání jednoho příspěvku - se vším všudy, od nějakého dejme tomu nápadu až právě po grafickou úpravu? 

To je různé… Fotku mám někdy vyfocenou za pět minut a někdy za dvě hodiny. Samotná úprava není tak složitá, pokud používáte např.: aplikaci Lightroom, stačí se v ní naučit a ušetří vám opravdu hodně času. Pro mě je těžší fotku vymyslet, naaranžovat a být s ní spokojená. Úprava je pro mě rychlovka, ta mi zabere třeba deset minut. 

Co je podle tebe důležité pro to, aby člověk na instagramu uspěl?

Dělat to z lásky a lišit se. Konkurence je bohužel na instagramu veliká a není to lehké. Nastavit si mysl na to, že nic není hned a i přes to, že to nepůjde, vytrvat! 

A máš nějaké rady a postřehy, čemu se naopak vyhnout?

Vyhnula bych se podporovacím skupinkám, skupinkám na získávání sledujících a nakupování sledujících. Bohužel to jde poznat a znehodnocuje to jak Vaši osobu, tak i váš účet. 

influencer_rozhovorAdéla Pöschl s dcerkou Miou, zdroj: instagram Adély Pöschl

Jak se podle tebe změnil instagram od dob, kdy jsi začínala?

Hodně! Dřív byl Instagram o našich životech, na které se ostatní chtěli dívat. Teď je to jen o reklamě a popravdě toho obsahu, co jsem já sledovala a měla ráda je čím dál tím míň. Lidem to začíná lézt krkem, a proto bych s Instagramem v této době už nezačínala… Trochu si myslím, že upadne jako Facebook.

Nastala někdy situace, kdy sis řekla, že končíš? 

Ano, nedávno… Instagram se změnil, což mě jako uživatel štve a jakoinfluencera‘‘ deptá. Nechci být za těmi, co to dělají měsíc falešně a mají už pomalu víc sledujících, jak já. Zní to sobecky, ale je to upřímné. Já na to dřela, snažila se a vytrvala, i když to zrovna nešlo, ale oni se přidali do follow skupinky nebo zaplatili. Mrzí mě to, protože to pozastavilo mojí tvorbu. Hrozně mě to demotivuje. 

Jak to vidíš to budoucna, máš nějaké nové nápady a plány? 

Velké plány s Instagramem nemám. Dále si budu tvořit to, co mě baví a přitom chci zkusit jinou platformu.

Nastavení cookies

Používáme cookies, abychom Vám umožnili pohodlné prohlížení webu a díky analýze provozu webu neustále zlepšovali jeho funkce, výkon a použitelnost

Nezbytné (vždy aktivní nelze vypnout)
Tyto cookies jsou potřeba, aby web fungoval správně
Analytické
Pomáhají nám pochopit, jak web používáte. S jejich pomocí ho můžeme zlepšovat
Profilující (marketingové)
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat relevantní obsah a reklamy, které pro vás mohou být zajímavé a užitečné